Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


                                         Las Venturas Küldetések

Ketchupos lökhárító - Fender Ketchup (Nehézség: könnyű)


Ázsiai barátom kemény fába vágta a fejszéjét, amikor Triád-kaszinót nyitott a maffia városában. Jöttek is a nehézségek csőstül, de szerencsére sikerült elkapni valakit, aki tudta, ki áll a dolgok háttérben. Kiköttettem a fickót a motorháztetőre, és elvittem egy kis túrára… A reptér ideális hely volt erre, hiszen kedvemre száguldozhattam, biztonságos ugrató is volt kéznél, így hamar megeredt a fickó nyelve.
Tipp: Hagyhattam volna az egész repteret a fenébe, és száguldozhattam volna fel-alá a kaszinó előtti főúton is – csak az nem lett volna olyan stílusos, és a rendőrök figyelmét is hamar felkeltette volna.

 


Kirobbanó helyzet - Explosive Situation (Nehézség: könnyű)


Most hogy kiderült, ki áll a háttérben, ideje volt visszavágni. Woozie lehűtött, mondván, itt alaposabb tervezésre van szükség. Először is robbanóanyagot kellett szereznünk, amihez ideális forrásnak bizonyult a város határában működő bánya. Odamotoroztam, majd leugrattam a bánya aljára, és beszálltam az ott parkoló óriásdömperek egyikébe, annak kerekével szétzúztam a robbanószert védő ládákat, és begyűjtöttem az anyagot. Kifelé menet a biztonságiak elzárták ugyan az utat, de a bányagépeken végigmotorozva sikerült kicsusszannom az őrök között.
Tipp: Ha a feladatra helikopterrel érkezem, az egész kijutási macerát megspórolhattam volna magamnak, egyszerűen kirepülve a bányából…

 


Hamis zsetonok - You've had your Chips (Nehézség: könnyű)


Egy időre félre kellett tennünk a konkurencia kifosztására vonatkozó terveinket, mivel valaki hamis zsetonokkal próbált meglopni minket. Hamar kikövetkeztettük, hogy a Sindacco család városszéli gyárában készülhettek – tettem hát egy kanyart a gyár felé. Az épületbe érve némi lövöldözés után szétromboltam az összes gépsort, majd a biztonságiakat lerázva visszatértem a kaszinóba.
Tipp: Minden egyes gép detonációja újabb és újabb őröket vonz az épületbe, de ha távirányítású robbanószerkezetet tettem volna rájuk, egyszerre repíthettem volna a levegőbe mindet (a detonátor több kilométeres hatósugarának köszönhetően akár a kaszinóhoz visszaérkezve, a parkolóból is robbanthattam volna). Ha még mindig helikopterrel közlekednék, mind az üldözők, mind a zsaruk okozta gondot levehettem volna a vállamról…

 


Don Peyote (Nehézség: könnyű)


Truth hívott azzal, hogy néhány átmulatott éjszaka után most tért magához, egy Los Santos-i japán fürdőházban van, és fogalma sincs róla, hogy került oda. Mindenesetre megkért, hogy kutassam fel alkalmi ismerőseit, valahol Arco del Oeste környékén. Mivel több fickóra számítottam, négyajtós járművel kutattam át a távoli, kies vidéket. Ezután újdonsült ismerőseim társainak keresésére indultunk a közeli kígyófarmon, ahol azonban nem fogadtak tárt karokkal. Gyorsan kellett cselekednem, mivel az autókba pattanó farmerek veszélyeztették kótyagos társaim testi épségét. A végén visszafurikáztam Kent Pault és Maccert a városba, egyenesen a Caligula kaszinóhoz. Rosenberggel történt találkozásom után felhívtam Woozie-t, és örömmel újságoltam el neki, hogy a jelek szerint sikerült belső kapcsolatot kiépítenem a Caligulába.
Tipp: A Maverick helikopter szintén négyajtós, és mondanom sem kell, mennyivel gyorsabb légvonalban megtenni nagy távolságokat…

 


Intenzív gondoskodás - Intensive Care (Nehézség: közepes)


Visszamentem a Caligulába, ahol Rosie sápítozott erősen. Meghallgatva a problémáit, igencsak sietnem kellett, hogy a maffia előtt megtaláljam a Johnnyt szállító mentőautót. A kórháznál kiderült, hogy elkéstem, de szerencsére egy Patriot parkolt a közelben, amivel átfésültem a várost, és néhány hamis nyom után megtaláltam a megfelelő mentőt. Miután a gengsztereket megállásra bírtam, a húsüzembe hajtottam Johnnyval.
Tipp: Talán már mondanom sem kéne, de helikopterrel ez a feladat is jóval rövidebb idő alatt végrehajtható lett volna…

 


Sikkasztás - Misappropriation (Nehézség: könnyű)


Az előkelő villanegyedben ismét összefutottam a zsaruk gyöngyeivel, akiknek ezúttal egy FBI-os fickó és egy drog-nyomozó miatt főtt a fejük. Elküldtek a találkozóra, amit Aldea Malvada szellemvárosában beszéltek meg az ügynökök. A feladatom az volt, hogy szerezzem meg a dossziét, és hallgattassam el a szemtanúkat. Sikerült meglepetésszerűen érkeznem az összejövetelre, így nem kellett hosszú légi üldözést folytatnom a papírok miatt.
Tipp: Az északi parti útról gyalogoson fel tudtam futni a hegyre, és így hátulról lephettem meg őket, elsőként éppen a dossziét őrző fickót hűvösre téve. A gazdátlanná vált helivel gyorsan megléphettem a tetthelyről.

 


A húsüzem - The Meat Business (Nehézség: könnyű)


Felugrottam Kenhez, és némi önbizalom adagolás után elkísértem Johnny húsüzemébe. A fickóra meglehetősen sokkoló benyomást tettem, így ismét menekülnünk kellett. Ránkgyújtották az épületet, és bárdokkal-láncfűrésszel jöttek ellenem, úgyhogy alaposan megdolgoztatták a fegyverem. A végén nyugtatgattam még kicsit Kent, aztán kiraktam a kaszinó előtt.
Tipp: Nem szerettem volna, hogy fagyos legyen a hangulatom, így nagyon vigyáztam arra, hogy véletlenül se menjek a fagyasztókamrába, amíg csak egyetlen rosszfiú is maradt a közelben.

 


Madd Dogg (Nehézség: könnyű)


Miután résztulajdonossá váltam a Négy Sárkány kaszinóban, elindultam megnézni, kiheverte-e Ken a múltkori kalandunkat. Útközben csődületre lettem figyelmes a Royale kaszinó előtt, ahol Madd Dogg készült öngyilkos ugrásra a tetőről. Mivel felelősnek éreztem magam abban, hogy idáig jutott, elhatároztam, hogy segítek rajta. A közelben parkoló szalmabálás furgonnal a párkány alá hajtottam, majd Madd Dogg látványos zuhanása, és szerencsés platót érése után elfuvaroztam őt a korházba.
Tipp: Mivel megéreztem, hol fogja levetni magát (mindig ugyanonnan rugaszkodik el), a járdára merőlegesen parkoltam le a furgont, így előre-hátra mozogva pont alákerültem.

 


Szabadesés - Freefall (Nehézség: közepes)


Miután elváltam Madd Doggtól, elmentem Kenhez, ahol találkoztam az új nagyfőnökkel, Salvatore-ral. Hogy elkápráztassam, elvállaltam a ráküldött bérgyilkosok elintézését. Mivel még a földe térés előtt kellett kiiktatnom őket, a reptérre hajtottam, és egy elkötött géppel a bérgyilkos-kvartett üdvözlésére siettem. Felrepültem a leszálló irányú légifolyosónál magasabbra, és fentről, zuhanórepülésben utolértem az egyébként gyorsabb sugárhajtású gépet. Itt meglehetősen nyaktörő mutatvánnyal átugrottam a másik gépre, és hidegre tettem a négy profit. Mivel a pilóta sem bírt magával, őt is a felhők fölé küldtem, majd letettem a gépet Las Venturas repterén.

 


Delelő - High Noon (Nehézség: közepes)


A dossziét Las Brujasba kellett vinnem, ahol a kopók már tűkön ülve várták. Mivel nem akartak tanúkat, a társuk és a magam számára szolgáló sírgödör ásásának kezdhettem neki. Tenpenny távozása után felgyorsultak az események, Hernandez rövid időre magához tért, így esélyhez jutottam. Ismét eljött a bosszú ideje, de ez a jelek szerint megzavart kissé, így képtelen voltam eltalálni a kocsija felé futó Pulaskit, maximum a gumijait lőhettem darabokra. Bár meglehetősen gyors autóval repesztett a szemétláda, a hegyi szerpentinen hamar utolértem…
Tipp: Az adrenalin tombolásától hajtva leugrattam a hegyi szerpentinen a mélységbe, és a felborult autóból kikászálódva, egyetlen hőkövetős rakétával kiugrasztottam a kocsijából a korrupt zsarut.

 


Szent Márk bisztró - Saint Mark's Bistro (Nehézség: könnyű)


Salvatore el volt ájulva, hogy milyen simán elintéztem a bérgyilkosokat, így rám bízta a feladatot, hogy végezzek Forellivel. Remek alkalom adódott, hogy megszabaduljak Kenéktől, anélkül, hogy Salvatore gyanakodott volna. Elutaztam az ország túlfelébe, vissza Liberty Citybe, ahol volt ugyan némi fegyverropogás, ám a feladat legnehezebb részét a jettel történő landolás jelentette – szóval nem volt igazán nagy probléma a testőrség legyűrése.
Tipp: Apropó jet. A leggyorsabb közlekedési módot mindig is a sugárhajtású gépek jelentették, ráadásul minden repülőtéren megtalálhatóak. A célterület felett egyszerűen kiugrottam a gépből, és leejtőernyőztem.

 


A tervrajzok - Architectural Espionage (Nehézség: közepes)


Végre jutott időnk Woozie-val a Caligula kifosztásának tervét csiszolgatni, ám hamar kiderült, hogy ehhez tervrajzok kellenek. Elmentem hát a tervhivatalba – útközben a turistáktól fényképezőgépet is zsákmányoltam –, eltettem a fegyvereimet, majd illedelmesen válaszolgattam a recepciós hölgy kérdéseire („igen, nem, igen”), így gond nélkül feljutottam a harmadikra. Mivel a jelek szerint az őrnek aznap nem járt ebédszünet, kénytelen voltam valamivel elterelni a figyelmét. Egy emelettel lejjebb találtam egy régi légkondit, amit tönkretéve azonnal bekapcsolt a tűzriasztó – így már elkészíthettem a fotót. Hanem akkor elszabadult a pokol, az őrök valamiből gyanút fogtak, így életem egyik legkeményebb helyzetében találtam magam. Amint sikerült kijutnom, már a rendőrségi helikopter is rám vadászott, így gyorsan visszatűztem a Négy Sárkányba.
Tipp: Igencsak forró volt a lábam alatt a talaj, szerencse hogy emlékeztem az elrejtett golyóálló mellényre a közeli Come-a-Lot kaszinó reklámtáblája alatt…

 


A hódítás - Key to her Heart (Nehézség: könnyű)


A következő feladat jóval nyugisabbnak ígérkezett. A terv az volt, hogy meghódítom a Caligula egyik krupiéját, ezért követtem a kocsiját, persze feltűnés nélkül. Megvallom, kissé furcsa volt szép lassan, a szabályok betartásával közlekedni… A csaj először nem haza, hanem egy szexshopba ment, ahol én is vettem egy szexrabszolga-ruhát. Miután hazaért, leparkoltam a házával szemközt, és megvártam, míg a lovagja is megérkezik. Őt gyorsan kivontam az egyenletből, és ha már a maszkos ruha rajtam volt… nos, megtettem, amit meg kellett tennem. Később vettem egy házat a környéken, és randiztam párszor Millie-vel (ha a szolgaruhában állítottam be hozzá, a szexre mindig számíthattam). Végül megkaptam tőle a háza kulcsát, így ellophattam a belépőkártyáját.
Tipp: Kihagyhattam volna ezt az egész hercehurcát, ha az első randi alkalmával egyszerűen lelövöm a lányt, és betörök a házába – de gondoltam legalább egyszer életemben kipróbálom ezt a szado-mazo dolgot...

 


Gátrobbantó - Dam and Blast (Nehézség: könnyű)


A városi áramfejlesztőt kellett kiiktatnom. Elmentem a reptérre, és a gát fölé repültem, majd következett az ejtőernyős ugrás, ami – bármennyit is csináltam már – megunhatatlanul jó móka. Mivel nem sikerült a gáton landolni, minden fegyveremet elvitte a víz. Szerencsére egy kést találtam a mólón, így hasfelmetsző technikámat csiszolgatva intéztem el előbb a kinti kettő, majd a benti alsó szinten lévő két őrt, végül a generátorok szintjét maradtakat. A robbanóanyagok elhelyezése és felrobbantása után elvétettem a kifelé vezető utat, így a tetőn találtam magam. Más választásom nem volt, így a vízbe ugrottam, majd az ott várakozó gépek egyikével visszarepültem a városba.
Tipp: Ejtőernyőzésről jut eszembe: néhány nagyon magas épület tetejére feljuthatunk az utca szintjéről, a tetőn pedig általában egy ejtőernyő vár ránk, hogy kedvenc sportunknak kedvünkre hódolhassunk.

 


Rendőrmotorok - Cop Wheels (Nehézség: nehéz)


Ideje volt az álcázást biztosító motoros rendőri felvezetésről gondoskodni. Uniformist könnyen szereztünk, de a négy rendőrmotor begyűjtése már keményebb dió volt. Ráadásul a motorokat Knight Rider módra, menet közben kellett a kamionra helyezni. Rémálmaimban se jöjjön elő még egyszer ez a kaland!
Tipp: A Linden állomásnál lévő motorral kezdtem, majd jött a reptér közelében lévő, ahol lendületből elgázoltam az éppen indulni készülő zsarut. Harmadiknak elmentem Roca Escalante-ba, végül elhoztam a Julias Thruway Eastnél lévőt is.

 


Fel, fel és el! - Up, Up And Away! (Nehézség: közepes)


Este 8 után értem a kaszinóba, ahol a többiek már a terv utolsó fázisát csiszolgatták. Csak a páncélautó megszerzése volt hátra, és Zero remek ötlettel rukkolt elő: szerezzünk egy Égi Daru szállítóhelikoptert, és azzal lopjunk páncélautót! Egyedüli pilótaként ismét nekem kellett bevetnem magam, elmentem hát a katonai bázisra, és a Patriot kihajtásakor beslisszoltam a kapun (elmehettem volna a már jól ismert „titkos” katonai bázisra, és elköthettem volna egy járművet – de amint beengedtek volna, úgyis észrevesznek). Ismét megküzdöttem egy laktanyányi katonával, majd a tetőn lévő ágyúval leszedtem az erősítésnek érkező két harci helikoptert, és elvittem a gépet. A páncélautót már gond nélkül szállítottam a sivatagai repteremhez.
Tipp: Ha egy repülővel felszállok a bázis fölé, és ejtőernyővel kiugrom – esetleg

 

 

Viszem a bankot - Breaking the Bank at Caligula's (Nehézség: közepes)


Eljött az idő! A fegyvereimet elrejtve léptem be a kaszinóba, majd Millie kártyájával lejutottam a generátorokhoz, ahol könnygázgránátot dobtam a szellőzőbe. Zero kiiktatta a világítást, így nagy előnyhöz jutottam ellenfeleimmel szemben, az éjjellátónak köszönhetően. A garázsban a targoncával felfeszítettem az ajtót, így a többiek is megérkezhettek. Mikor már épp kiiktattuk az őröket, Zero közölte, hogy valaki a tartalék áramfejlesztő beindításán mesterkedik. Amíg a többiek a pénzt pakolták, felrobbantottam a generátort, majd visszamentem hozzájuk Miután a pénz rendben elindult, felmentem tetőre, majd a SWAT kommandósok legyőzése után felkaptam az ejtőernyőt, és átugrottam a szembeni tetőn landolt géphez, amivel visszarepültem Verdant Meadowsba.
Tipp: Jobban jártam volna, ha nem állok le a SWAT-tal csatázni, hanem egyszerűen felkapom az ernyőt, és leugrok. Az utcán elkötöttem volna egy autót, aztán a sztrádán úgyis hamar nyomomat vesztették volna…